پایه چراغ, چراغ باغی و چمنی, مقالات

پایه چراغ چمنی و کاربرد های آن

آنواع پایه چراغ چمنی و پایه چراغ باغی

پایه چراغ چمنی

پایه چراغ چمنی برای نورپردازی فضای بیرونی، به خصوص چمن و حیاط‌ها استفاده می‌شود. این پایه‌ها معمولاً از مواد مقاوم در برابر عوامل جوی ساخته می شوند و یک چراغ محوطه ای را بالا می‌گیرند تا نور را در محیط اطراف تابانده و همچنین به عنوان عنصر زیبایی و دکوراسیون از آن استفاده می‌شود. پایه‌ چراغ چمنی در انواع طرح‌ها و شکل‌ها طراحی می شوند. برخی از آن‌ها شامل پایه‌های فلزی با طرح‌های زیبا و شیشه‌های مات یا شفاف هستند. پایه‌های چراغ چمنی معمولاً ارتفاعی متوسط تا بلند دارند. ارتفاع آن‌ها ممکن است بین 30 تا 180 سانتیمتر باشد. ارتفاع پایه چراغ را می‌توان براساس نیاز نورپردازی و ارتفاع گیاهان و سایر عوامل محیطی تنظیم کرد. بیشتر پایه‌های چراغ چمنی از لامپ‌های الکتریکی استفاده می‌کنند. لامپ‌های LED معمولاً برای این منظور استفاده می‌شوند زیرا با مصرف انرژی کمتر، عمر طولانی تر و روشنایی قوی‌تری ارائه می‌دهند. 

پایه‌ چراغ چمنی معمولاً از موادی مانند فلز، آلومینیوم، فایبرگلاس، پلاستیک مقاوم در برابر آب و غیره تهیه می‌شوند. این مواد باید مقاوم در برابر شرایط جوی، ضربه و خوردگی باشند تا بتوانند در فضای باز تحمل و استحکام لازم برخوردار باشند. معمولاً به طور مستقیم در زمین نصب می‌شوند. برخی از آن‌ها دارای پایه‌های فلزی یا پایه‌هایی با پیچ و مهره هستند که به زمین ثابت می‌شوند. همچنین دارای اتصالات الکتریکی مناسب هستند. اتصالات باید محکم و مقاوم در برابر رطوبت باشند تا خطرات احتمالی ناشی از آب و برقراری تماس بین المللی را کاهش دهند. همچنین، در صورت استفاده از پایه‌هایی با سنسور حرکت، اتصالات باید به درستی تنظیم شده و سیستم به درستی کالیبره شده باشد.

انواع پایه چراغ چمنی

پایه‌های چراغ چمنی در انواع و طرح‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. هر یک از این مدل ها و طرح ها مناسب برای مکان های مختلفی است. افراد برای این که پایه چراغ مناسبی را برای باغ خود انتخاب کنند باید با انواع آن آشنایی داشته باشند و اطلاعاتی در مورد آنها داشته باشند. در زیر برخی از انواع رایج پایه‌های چراغ چمنی را برای شما ذکر می‌کنم:

پایه‌های فلزی

این نوع پایه‌ها از جنس فلز ساخته می‌شوند و معمولاً دارای طرح‌های زیبا و مقاوم هستند. آلومینیوم، فولاد و آهن معمولاً در ساخت این پایه‌ها استفاده می‌شوند. پایه‌های فلزی معمولاً با روکش‌های مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و اکسیداسیون توسط رطوبت و عوامل جوی محافظت می‌شوند. این پایه ها بیشتر مناسب چراغ  دیواری هستند.

پایه‌های چوبی

این نوع پایه‌ها از چوب ساخته می‌شوند و به دلیل ظاهر طبیعی و گرمی که به فضا می‌بخشند، مورد توجه قرار می‌گیرند. چوب‌های مقاوم در برابر شرایط جوی و تغییرات دما مانند تیک، کاج و سرو برای ساخت پایه‌های چراغ چمنی استفاده می‌شوند. این پایه‌ها معمولاً با رنگ و لعابی منحصر به فرد پوشش داده می‌شوند تا مقاومت و زیبایی آن‌ها را افزایش دهند.

پایه‌های سنگی

این نوع پایه‌ها از جنس سنگ طبیعی یا مصنوعی تولید می‌شوند. سنگ‌هایی مانند گرانیت، مرمر و سنگ آهک برای ساخت پایه‌های چراغ استفاده می‌شوند. آن‌ها اغلب دارای طرح‌های منحصر به فرد و طبیعی هستند و به فضا زیبایی و استحکام می‌بخشند. این نوع پایه ها با عنوان چراغ ویلایی بیشتر مناسب حیاط و باغ های ویلایی است و در این محیط ها مورد استفاده قرار میگیرد.

پایه‌های پلاستیکی

پایه‌های چراغ چمنی از پلاستیک مقاوم در برابر آب و عوامل جوی نیز تولید می‌شوند. این نوع پایه‌ها معمولاً سبک و قابل حمل هستند و برای استفاده‌های موقتی یا در مناطقی که به طور مداوم تحت تاثیر رطوبت هستند، مناسب هستند.

پایه‌های شیشه‌ای

این نوع پایه‌ها از شیشه مقاوم در برابر شرایط جوی ساخته می‌شوند و به دلیل ظاهر شفاف و شیکی که به فضا می‌بخشند، مورد توجه قرار می‌گیرند. پایه‌های شیشه‌ای معمولاً با رنگ‌ها و الگوهای مختلفی تزئین می‌شوند تا جذابیت آن‌ها را افزایش دهند.

قیمت پایه چراغ چمنی 

قیمت پایه چراغ چمنی ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. پایه‌های که از مواد با کیفیت و مقاوم تولید می شوند، معمولاً قیمت بالاتری دارند. مثلاً پایه‌های فلزی تولیدی از آلومینیوم یا فولاد برابر با پایه‌های پلاستیکی با کیفیت بالا قیمت بیشتری دارند. پایه‌های چراغ چمنی با طرح‌ها و ظاهری منحصر به فرد و زیبا، معمولاً قیمت بیشتری دارند. پایه‌های بزرگتر و با ابعاد بیشتر معمولاً قیمت بالاتری دارند. همچنین، پایه‌هایی که قابل تنظیم ارتفاع هستند و امکان تنظیم ارتفاع مختلف را دارند، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

پایه‌هایی که با روکش‌ها و پوشش‌های خاصی برای مقاومت در برابر رطوبت، باران، آفتاب و عوامل جوی دیگر مجهز شده‌اند، معمولاً قیمت بیشتری دارند. در برخی مناطق، هزینه تولید و عرضه مواد و محصولات ممکن است بیشتر باشد که می‌تواند قیمت پایه‌های چراغ چمنی را تحت تأثیر قرار دهد. توجه داشته باشید که این فقط عواملی هستند که می‌توانند قیمت را تحت تأثیر قرار دهند و قیمت دقیق پایه‌های چراغ چمنی بسته به شرکت تولید کننده، فروشنده و بازار ممکن است متغیر باشد. 

تاثیر کیفیت در خرید پایه چراغ باغی

هنگام خرید پایه چراغ باغی باید حتما به نوع و میزان کیفیت ساخت آن توجه کنید. برای اینکه بتوانید میزان کیفیت آن را تشخیص دهید باید به یک سری عوامل توجه کنید. بررسی جنس مورد استفاده در ساخت پایه مهم است. پایه‌های تولیدی از مواد مقاوم و با کیفیت مانند آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ معمولاً دارای کیفیت بالاتری هستند. از طرف دیگر، پایه‌های تولیدی از مواد پلاستیکی با کیفیت پایین ممکن است ضعیف و غیر مقاوم باشند. پایه‌های با مقاومت بالا در برابر عوامل جوی مهم هستند. بررسی آب بندی، مقاومت در برابر آب، رطوبت و تغییرات دمایی می‌تواند بر کیفیت و ماندگاری پایه تأثیر بگذارد.

انتخاب پایه‌های تولیدی توسط برندهای معتبر و با سابقه می‌تواند اطمینان بیشتری به کیفیت محصول بدهد. 

مدت زمان و شرایط گارانتی توسظ شرکتی که این پایه ها را تولید میکند می‌تواند نشان دهنده کیفیت و اعتماد آن شرکت باشد. گارانتی مناسب نشانگر اعتماد سازنده به محصول خود است.

لزوم استفاده از پایه چراغ چمنی

استفاده از پایه چراغ باغی بسیار مفید است و به شما امکانات بسیار زیادی را میدهند.   پایه چراغ چمنی به چراغ موجود در باغ یا فضای باز شما استحکام و پایداری می‌بخشد. برخی پایه‌های چراغ باغی قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند. این به شما اجازه می‌دهد تا ارتفاع چراغ را به طور دلخواه تنظیم کنید و به نور مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. این ویژگی می‌تواند در روشنایی مناسب فضای باز و تطابق با نیازهای شما موثر باشد.

پایه چراغ باغی به عنوان یک عنصر تزئینی می‌تواند به زیبایی و طراحی فضای باز شما اضافه کند. استفاده از پایه چراغ باغی به عنوان یک پایه مستحکم و مطمئن، ایمنی را در نصب و استفاده از چراغ فراهم می‌کند.  این پایه ها اغلب با سیستم‌های آسان نصب می‌شود.