چراغ ویلایی, مقالات

چراغ آویز حیاطی برای حیاط ویلا

قیمت خرید چراغ آویز حیاطی

آشنایی با چراغ آویز حیاطی

چراغ آویز حیاطی یکی از انواع چراغ محوطه ای برای نورپردازی بیرونی است که برای روشن کردن فضاهای باز مثل حیاط، باغچه، پاسیو یا تراس استفاده می شود. معمولا چراغ حیاطی آویز دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که می توانند در هزینه های نورپردازی بیرونی تأثیر بگذارند. این چراغ ها معمولاً از لامپ های LED یا هالوژنی استفاده می کنند. لامپ های LED مصرف انرژی کمتری دارند و در طول عمر بیشتری دوام می آورند. همچنین باید دارای قدرت و شدت نوری مناسب برای نورپردازی فضاهای باز باشند. چراغ های با قدرت بالاتر هزینه بیشتری دارند اما روشنایی بهتری ایجاد می کنند.

چراغ آویز حیاطی باید از نوع مقاوم در برابر آب و هوای بیرون باشد تا دوام بیشتری داشته باشد. این ویژگی در قیمت نهایی چراغ تأثیر دارد. این چراغ ها دارای طراحی های متنوع و زیبا هستند که می تواند به دکور و زیبایی بیرونی خانه کمک کند. این ویژگی تأثیر زیادی بر قیمت چراغ ها دارد. معمولاً نیاز به نصب توسط متخصص دارند که هزینه نصب را افزایش می دهد. همچنین نگهداری و تعمیر آنها نیز می تواند هزینه بر باشد. با در نظر گرفتن این ویژگی ها، می توان چراغ آویز حیاطی مناسب با هزینه های نورپردازی بیرونی را انتخاب کرد. 

انتخاب و خرید چراغ آویز حیاطی 

در انتخاب و خرید چراغ حیاطی آویز چندین نکته مهم را باید در نظر گرفت. سبک و طراحی چراغ باید با معماری و دکوراسیون بیرونی خانه هماهنگ باشد. اگر خانه دارای معماری سنتی است، چراغ های آویز سنتی مناسب تر خواهند بود. مساحت و اندازه فضای حیاط باید به خوبی بررسی شود تا چراغ مناسب با قدرت روشنایی مورد نیاز انتخاب گردد. محل نصب چراغ آویز و نزدیکی آن به منبع برق برای راحتی نصب و اتصالات برقی باید در نظر گرفته شود.

چراغ آویز حیاطی باید مقاوم در برابر باران، برف، باد و سرما باشند تا طول عمر بیشتری داشته باشند. درجه حفاظت IP چراغ نشان دهنده میزان مقاومت در برابر ورود آب و گرد و غبار است که برای محیط های بیرونی باید حداقل IP65 باشد. چراغ های LED در زمینه طول عمر و مصرف انرژی عملکرد بهتری دارند و به صرفه تر هستند. برخی چراغ ها دارای ویژگی هایی مانند حسگر حرکت، کنترل از راه دور یا ریموت کنترل هستند که کاربردی و مفید می باشند. برای آویز در حیاط ویلا نیز باید به دکوراسسیون ویلا توجه فرمایید. 

چراغ حیاطی آویز و چراغ دیواری حیاطی 

چراغ حیاطی آویز و دیواری حیاطی هر دو برای فضای بیرونی ویلا و منازل مورد استفاده قرار میگیرند. اما تفاوت های زیادی بین آنها وجود دارد. این نوع چراغ آویز معمولاً از سقف یا ساختار عمودی حیاط آویزان می شود. در حالی که چراغ دیواری: روی دیوارهای حیاط نصب می شود. چراغ آویز به دلیل موقعیت بالای سر، نور را به صورت پراکنده در فضای حیاط پخش می کند. اما چراغ دیواری نور را به صورت متمرکز تر و جهت دار در مناطق مورد نظر تابش می دهند. چراغ آویز اغلب طراحی تزئینی و زیباتری دارند. در صورتی که چراغ دیواری طراحی ساده تر و کم حجم تری دارند.

یکی دیگر از تفاوت های آنها در امکانات اضافی موجود در چراغ ها است. برخی مدل های چراغ آویز امکاناتی مانند کنترل از راه دور، حسگر حرکت و سنسور نور دارند. در حالی که این ویژگی ها در چراغ دیواری کمتر وجود دارد. موقعیت نورپردازی آنها نیز متفاوت است. چراغ آویز نور را از بالا به پایین منتشر می کنند. و چراغ دیواری نور را از پایین به بالا یا افقی منتشر می کنند.بنابراین انتخاب بین چراغ آویز یا دیواری بستگی به نیاز و طراحی محیط حیاط دارد که کدام یک مناسب تر باشد.

نکاتی برای نصب

برای نصب چراغ آویز حیاطی، باید به نکاتی توجه داشته باشید. یکی از این نکات موقعیت نصب است. محل آویزان کردن چراغ باید محکم و قابل تحمل وزن چراغ باشد. بهترین محل معمولاً سقف حیاط یا سازه های عمودی مانند تیرها است. ارتفاع چراغ باید به گونه ای باشد که نور مناسبی را در فضای حیاط ایجاد کند. باید به اتصال برق هم توجه داشته باشید. این کار حتماً باید توسط برق کار متخصص انجام شود. از سیم کشی مناسب و ایمن برای اتصال چراغ به برق استفاده کنید. در صورت استفاده از چراغ های هوشمند، نحوه اتصال به شبکه برق و کنترل آنها را بررسی کنید.

انتخاب چراغ مناسب نیز از نکات مهم محسوب می شود. توان مناسب چراغ آویز حیاطی را با توجه به ابعاد و نیازهای حیاط انتخاب کنید. استحکام و مقاومت چراغ باید در برابر عوامل جوی مانند باد، باران و خورشید مناسب باشد. از چراغ های ضد آب و مقاوم در برابر شرایط محیطی استفاده کنید. برای نصب چراغ از بست های مخصوص و ایمن استفاده کنید. محل اتصال به سقف یا دیوار را از نظر استحکام و ایمنی بررسی کنید. در صورت امکان از امکانات کنترل از راه دور یا حسگرهای هوشمند بهره ببرید.

عوامل موثر بر قیمت چراغ آویز حیاطی

قیمت چراغ حیاطی آویز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در این مقاله به مهم‌ترین آنها میپردازیم. چراغ‌های ساخته شده از مواد مرغوب‌تر مانند فلزات سنگین، شیشه، آلومینیوم و … معمولاً قیمت بالاتری دارند. چراغ‌های با طراحی و ظاهر لوکس‌تر نیز معمولاً گران‌تر هستند. چراغ‌های با توان و شدت نوری بیشتر، قیمت بالاتری دارند. توان چراغ به منظور روشنایی فضای حیاط مهم است.تکنولوژی نور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چراغ‌های LED به دلیل بازدهی بالا و عمر طولانی‌تر، معمولاً گران‌تر هستند. معمولا چراغ‌های هالوژنی و سدیمی قیمت مناسب‌تری دارند.

قابلیت‌های هوشمند نیز از عوامل موثر بر قیمت چراغ حیاطی است. چراغ‌های دارای قابلیت‌های هوشمند مانند کنترل از راه دور، نورپردازی پیشرفته و تنظیم شدت نور قیمت بالاتری دارند. موارد نصب و استفاده نیز میتواند بر قیمت تاثیر گذار باشد. چراغ‌های مخصوص محیط‌های خارجی و حیاط قیمت بالاتری دارند. چراغ‌های ضد آب و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی سخت‌تر هستند. با توجه به این عوامل می‌توانید چراغ مناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.